Икона св.прп.Стилиана Пафлагонского

Празднование:

26 ноября/9 декабря

Почитаемый на Кипре и в Греции, менее известный на Руси, — покровитель детей и скорый помощник в их воспитании. Господь даровал ему особую благодать покровительство малым детям. Матери приносили ему своих больных детей, и святой исцелял их. Достигнув пещеры, где жил святой, матери падали перед святым на колени, славили Бога и молили о своем ребенке. Святой Стилиан брал его на руки, со слезами просил у Бога исцеления, и Господь даровал его.

Но святой Стилиан был прославлен Господом не только через чудеса исцеления детей. Он стяжал славу чудотворца для бесплодных родителей, которых своими молитвами делал способными к чадородию. И после кончины святого верующие, с упованием и надеждою призвав его имя, становились счастливыми родителями.

Именно в связи с особой благодатью, данной Господом этому святому, он традиционно изображается на иконах с младенцем на руках. Данная икона написана в келье Иоанна Богослова монастыря Ватопед священной горы Афон, и привезена на православную выставку «Святая Русь − великая Россия» в г.Кемерово в 2012 году, откуда впоследствии и была доставлена в наш храм. По молитвам перед этой иконой по крайней мере один ребенок в нашем городе уже родился чудесным образом у супружеской пары, которой врачи рекомендовали прибегнуть к ЭКО. Под покровительством святого малыш теперь благополучно растет и развивается, Слава Богу!

ˮПо вере вашей да будет вам!ˮ (Мтф. 9:29)


Святой Стилиан

Перевод жития святого Стилиана выполнен по книге архимандрита Харалампия Д. Василопулоса «Святой Стилиан».  Афины, 2000.

скачать книгу

Однажды я проходил мимо церкви свято­го Стилиана в восточной части Афин, около древнего монастыря святого Иоанна Карейского. Это было в день памяти святого Сти­лиана, 26 ноября, и старинная церквушка, расположенная в живописном месте, празд­новала свой престольный праздник. С удивлением я заметил, как, несмотря на сильный холод, туда стекались сотни роди­телей с маленькими детьми из близлежащих и отдаленных районов Афин.      Я поинтересовался, что происходит и по­чему так много детей. Мне ответили: святой Стилиан — покровитель детей. Поэтому ро­дители приносят их в день праздника сюда, чтобы почтить память святого и причастить детей в уповании на предстательство свято­го Стилиана и в следующем году.      Тогда я вспомнил, что святой Стилиан по­лучил от Господа особую благодать — покро­вительства малым детям.  Как и почему — вы узнаете из нижеследующего повествования.

«От юности Христа возлюбивший»

Святой Стилиан родился в Пафлагонии в Малой Азии, между 400 и 500 годами после Рождества Христова. Благословенный от чре­ва матери, он по мере возрастания по благо­дати Божией становился обиталищем Свято­го Духа. С детских лет он выказывал редкое устрем­ление к святой жизни. Как и все, он был ре­бенком, затем подростком и юношей, имел, как и все люди, плоть. Но ни разу он не по­зволил своим пристрастиям очернить дух и душу, которые всегда сохранял в чистоте. Стилиан не давал воли ни одной земной страсти, не допускал, чтобы жажда богатства захлестнула его душу и обрекла на неминуе­мую погибель. Благодаря силе и милости Божией он не поддавался на соблазны тленной и времен­ной жизни и стойко сопротивлялся им. Он рассуждал в истинной премудрости Божи­ей и видел, сколь временным и ничтожным является этот вещественный мир. Его душа звала на подвиги, нравственные и прекрасные. Звала на борьбу ради стяжания добродетели. Указывала тернистый путь, веду­щий к вечной, неизменно счастливой жизни. Чистое и верное сердце Стилиана прислу­шивалось к зову души. И первым его поступ­ком было продать свое имение, которое он получил в наследство от отца, и раздать его нищим. Когда уже ничего «своего» у него не осталось, то, преисполненный радости и об­легчения, он сказал: «Я скинул тяжкий якорь, державший меня на привязи желаний моего тленного естества. Я скинул с себя тление и погибель. Отныне более ясно открывается передо мной дорога, ведущая к истинной жизни». Высвободившись из пут тления и с радос­тью в сердце разделив богатство между обездоленными нищими, Стилиан творил бого­угодные дела и размышлял, как прожить свою жизнь свято и честно.

Сколь возвышает человека учение Хрис­тово в сравнении с учением языческих мыс­лителей! Мы увидим это, если сравним по­ступки святого Стилиана и одного древнего философа по имени Кратет. Кратет также осознал, что богатство — это властный тиран, что оно порабощает человека, становится его господином и делает из него раба, живуще­го на привязи богатства и лишенного соб­ственной свободы. Тогда тот мыслитель взял свои деньги, взошел на прибрежную скалу и оттуда кинул их в море со словами: «Кратет освобождает Кратета», то есть я, Кратет, выбрасывая свои деньги в море, выпускаю на волю Кратета, свое «я», свою личность. Освободившись от уз богатства, Кратет попался на крючок тщеславия. Он выбросил деньги, чтобы услышать рукоплескания тол­пы. Напротив, последователи Христа отказы­вались и отказываются от богатства ради по­срамления своих страстей. Прежде всего они борются со страстью-тираном самолюбием, порождением которой является сребролюбие. Они вступают в эту пожизненную битву, что­бы при помощи Божественной благодати из­бавиться от своих страстей и страшнейшей из всех страсти самолюбия. Кратет был одинок в своем поступке, со­вершенном из тщеславных побуждений. Христиан же, которые живут согласно с уче­нием Христовым, отказавшись от мирских благ, миллионы. В самом деле, сколь много отыщется в каждом поколении тех, кто жи­вет в бедности!

Одна из трех отличительных черт монаха — это нестяжательность. Все множество мона­шествующих «отлагает всякое бремя» не ради пустого «какой он молодец!», но ради стяжания Царства Божия. Они отдают зем­ное и получают небесное. Отдают преходящее и получают законное и вечное. Слагают с себя бремя богатства, чтобы свободными устре­миться в Царство Божие и войти в него, па­мятуя о евангельских словах: трудно богато­му войти в Царство Небесное (Мф. 19, 23).

Видите, сколь более возвышенно учение Христово, чем учение древних философов!

Подвижник

Теперь, когда его единственное имуще­ство составляла одежда, он вступил на мно­готрудное поприще аскезы, во всем следуя учению Иисуса Христа. Благодеяниями воз­ведя свое земное сокровище на небеса, бла­женный Стилиан ушел в монастырь, где при­нял монашеский постриг. С этого момента уже ни помышление о земном, ни вторжение вещественного мира не могло отвлечь его от молитвы и удалить от веры. Ни о чем ином он не заботился и ни к чему иному не устремлялся, но только к тому, что было угодно святой воле Господа. Он подвизался, дабы угодить Богу, усовер­шенствовать душу, оказаться в раю.  Ни малейшему своеволию, противному воле Бога, не находилось места в его жизни. Строгость его подвижнической жизни не поддается описанию словами. Его святость источала сияние. Его смиренномудрие блис­тало. Его чистота ослепляла. Его бдение и су­ровый пост вызывали удивление. Его молит­ва была истинной беседой с Богом. Три цели он поставил перед собой, чтобы стать настоящим монахом: нестяжание, цело­мудрие и послушание. И всех трех доброде­телей удостоился. И во всех трех добродете­лях достиг высшей степени совершенства.

Мы уже видели его нестяжание. Он не ос­тавил себе ничего, ровным счетом ничего из своего состояния. И сам никогда в жизни не стремился к стяжанию каких-либо предметов. Он жил в бедности и полном нестяжании.

Его целомудрие и нравственное состояние были очень высоки. Он содержал в чистоте «от всякой скверны плоти и духа»(4) свою душу. Он отражал натиски врага, чтобы не коснулась его скверна греха, ибо держал в уме слова на­шего Господа: Блаженны чистые сердцем, ибо они Бога узрят (Мф. 5,8), то есть счастливы и блаженны все те, кто имеет чистое сердце от скверны безнравственности, потому что они будут удостоены лицезреть Бога в Царствии Небесном.

Его послушание своему старцу и ближним было исключительным. Он подвизался суро­во, стараясь отсечь собственную волю, всегда основанную на самолюбии. А своеволие очень трудно отсечь любому человеку, и это извест­но каждому, кто ведет духовную жизнь.

В монастыре Стилиан бесстрашно борол­ся с тремя врагами — бесом, миром и плотью. Чтобы победить их, требуются долгие годы твердой непрестанной борьбы. Победа над ними свидетельствует о героизме и сверхче­ловеческом подвиге подвизающегося. Так в образе святого Стилиана воссияла светлая звезда подвижнического жития и был явлен пример жизни и детям, и взрослым. Все дивились его подвигам и смотрели на его жизнь как на образец для подражания.

Отшельник

Но эта мера аскезы показалась преподоб­ному Стилиану недостаточной. Он желал еще большего совершенства и помышлял о пол­ном уединении, о самом суровом подвиге — отшельничестве. Святой Стилиан простился с братией мо­настыря и удалился в безлюдную пустыню. Там он поселился в пещере. Новое устремление его подвижнической жизни — это небесное совершенство. Дни и нощи он проводил в молитве и богомыслии, все его существо было обращено к Триипостасному Богу. От зари и до зари он воспевал в своей душе величие Бога и Святой Трои­цы. Он жил в единении с Богом! И ничто не нарушало этой Божественной тишины. До самого края далекого горизонта преподобного окружали создания Творца. В изучении творения Божия весьма укрепля­лась его вера. В пустыне Стилиан смог про­чувствовать сказанное апостолом Павлом: Ибо невидимое Его, вечная сила Его и Боже­ство, от создания мира через рассматрива­ние творений видимы (Рим. 1, 20).

Современный человек не имеет возможно­сти созерцать «дела Господни», которые по­могают верить в Бога. Человека поглощают города-гиганты, огромные здания или шум предприятий. Он удален от природы, удален от творения Божия. Кругозор современного человека охватывает лишь ограниченное чис­ло своих собственных творений. Поэтому он отходит от Бога и постепенно теряет веру.      Астрономы, которые непрестанно обраща­ют свой взор на небесные тела и бесчислен­ные звезды, «дела Божий», благочестивы и имеют страх Божий. Великий астроном Кеплер, когда слышал, что произносится имя Бога, вставал и снимал шляпу.

Подобно астрономам, лицезрел в тиши пу­стыни создания Божий и предавался бого-мыслию отшельник Стилиан. Он видел Твор­ца во всем. Он думал, что этот огромный мир, столь прекрасный, целесообразный и гармо­ничный, не мог возникнуть сам по себе. Он видел Бога среди неисчислимых светил, вра­щающихся в безбрежном небесном простран­стве столь быстро и точно. Он видел Бога в «великане дня» — Солн­це, которое, соблюдая необходимое рассто­яние от Земли, дает своим теплом жизнь лю­дям, животным и всей природе. Он видел Бога во множестве животных, малых и больших, сотворенных Богом породу их (Быт. 1, 25). Он смотрел на разнообразие деревьев и растений и размышлял о том, что, если бы Бог не создал их, то жизнь людей и животных была бы невозможна. Ведь все они насыщаются и питаются от царства растений.      Любуясь совершенством Божиего творе­ния, Стилиан восклицал вместе с псалмопев­цем Давидом: Небеса поведают, славу Божию, творение же руку его возвещает твердь (Пс. 18,1). И затем славословил Господа: Яко возвеличишася дела Твоя, Господи, вся премудростию сотворил ecи, исполнися земля твари Твоея (Пс. 103,24). Две книги читал он в пустыне непрестан­но — книгу природы и Священное Писание. Свое сердце, помышления, свою душу, все свое существо он горячо предал Богу. Боже­ственная и священная дрожь пронизывала его подвижническую плоть, а душа преисполня­лась красотой Божественного создания. Пре­подобного Стилиана охватывал святой пыл Божественной любви ко Всесвятому Имени Божию.

Так святой Стилиан оставил свое плот­ское «я». Он перестал помышлять о пище и вступил в период яркого расцвета духа. Он мог сказать: и уже не я живу, но живет во мне Христос (Гал. 2,20). Он питался травами пу­стыни. А когда недоставало их, Господь под­креплял святого Стилиана. Бог, чудотворящий святым и во святых, не давал святому подвижнику погибнуть от голода. Он поддер­живал в нем жизнь, посылая пищу с Ангела­ми, как посылал и другим святым — пророку Илие, святому Марку Афинейскому филосо­фу и другим.

Светильник

Долгие годы святой Стилиан жил суровой жизнью отшельника. На протяжении десяти­летий безжалостно боролся с диаволом и с самим собой. Он боролся, чтобы искоренить страсти, стяжать добродетели и достигнуть святости, которой желает Бог, сказавший: будьте святы, ибо Я свят (1 Пет. 1,16). Творец желал, чтобы святой Стилиан явил своим житием пример добродетели и подвиж­нической жизни.      Господь желал, чтобы этот столп воздер­жания и светильник пустыни воссиял «всем концем земли», а его многочисленные добро­детели открылись людям. Как светильник подобает поставить на воз­вышении, чтобы он светил всем, а не скры­вал своего сияния, так являет Бог и тех, кто сияет добродетелью, чтобы они соделались светом, освещающим жизненный путь дру­гим людям. Украшенный добродетелями святой Сти­лиан благодаря суровым подвигам был подо­бен свече, разливающей свой теплый сладост­ный свет. Достигнув неудобозримой высоты добродетели, он изливал тихий свет святос­ти во славу Бога и спасение людей. Праведный Господь показал миру, как Он прославляет тех, кто поклоняется Его имени и славит Его.

Повсюду разнеслась молва о святом Стилиане. Толпы людей с разных концов земли, пре­исполненные веры и благочестия, потянулись к нему, чтобы подивиться его святости и полу­чить душевные и телесные благоприобрете­ния. Много было и таких, кто, очаровавшись его подвигом, оставлял свое злое естество, приносил покаяние и перерождался душой. Трогательными были эти посещения хри­стиан жившего в пустыне отшельника. Он умел успокоить их смущенные души. Шли к Стилиану и другие подвижники, чтобы укре­питься словом и примером строгой аскети­ческой жизни.

Покровитель детей

Святой Стилиан знал — чтобы приобрес­ти Царствие Небесное, необходимо иметь душу маленького ребенка. В его сердце на­печатлелись евангельские слова: истинно го­ворю вам, если не обратитесь и не будете как дети, не войдете в Царство Небесное (Мф. 18, 3). Стилиан знал, что души детей подоб­ны душам Ангелов. Отец накажет ребенка, а тот поплачет и придет к нему снова; или дети подерутся, а через несколько минут уже опять играют вместе. А взрослые таят обиду, как верблюды, в себе. Поэтому он хотел по­могать и покровительствовать детям. И Всеблагий Бог, зная об этом святом и горячем желании Стилиана, даровал ему бла­годать чудотворить детям. Бог вознаградил его святые чувства и дал ему чудодействен­ную силу исцелять больных детей. Матери из близлежащих и отдаленных уголков Пафлагонии на своих плечах приносили ему своих больных и увечных детей с болью и верой, чтобы испросить у него исцеления. Дни напролет они шли по пустыне, стара­ясь отыскать прославленную Богом пещеру подвижника, святого Стилиана. Достигнув пещеры, они со слезами на гла­зах падали в ноги старцу-аскету, славили Бога за то, что встретили его, и молили об исцеле­нии ребенка. Святой Стилиан, преисполненный состра­дания и желания, помочь им, брал больное дитя на руки и со слезами просил Бога об ис­целении. Владыка небес внимал его мольбе, исходив­шей из глубины души, и святой творил чудо. Больные дети обретали здоровье. Их раз­личные недуги исчезали. Перед силой Божи­ей не могла устоять никакая болезнь. Матери плакали от радости возле пещеры Стилиана, другие лобызали с почтением и благодарностью руку святого старца, про­славляли Бога.

Прославлял святое имя Бога непрестанно и святой угодник, благодарил Господа за те чудеса, которые Тот удостоил его совершить. С отеческой любовью взирал святой Сти­лиан на невинные создания, которые отныне были избавлены от болезни, и сладкая, ан­гельская улыбка освещала лик почтенного старца.

О чудесах святого Стилиана вскоре стало известно повсюду, и очень многие прибегали к святому Стилиану с просьбами об исцеле­нии их малышей от того или иного недуга. Так святой Бог прославил имя преподобного Стилиана, который посвятил прославлению Бога всю свою жизнь.

Врач бесплодных

Смиренный Стилиан был прославлен Гос­подом не только через чудеса исцеления детей. Этот святой стяжал славу чудотворца для бесплодных родителей, которых своими мо­литвами делал способными к чадородию. У многих верных христиан, пришедших к нему бесплодными, по его благословению рождались прекрасные и здоровые дети. Более того, многие добрые христиане, уже потерявшие надежду избавиться от бес­плодия, и после кончины святого, призвав его имя и принеся в храм написанную по обету икону, становились счастливыми ро­дителями.

Образец подвижничества

Между тем из всех монастырей приходи­ли к старцу иноки, чтобы обонять благоуха­ние его святости. Монахи и аскеты просили у святого учи­теля советов о том, как следует противостоять искушениям, как водворить мир и тиши­ну в обители. Все смотрели на святого Стилиана как на пример аскетической жизни. Смиреномудрый подвижник блистал небесной красотой. Неутомимый, с ангельской кротостью он наставлял, направлял, наполнял сердце, ук­реплял в вере, рассеивал сомнения. Своими советами он на расстоянии восстанавливал мир в тех монастырях, где происходили внут­ренние неурядицы. Так жил и прославил Бога и был прослав­лен Отцом Небесным святой Стилиан.

Праведная кончина

Когда Стилиан достиг глубокой старости, Бог послал Своих Ангелов, и они забрали его святую душу, чтобы упокоить ее от многолет­них трудов, лишений и суровости подвижни­ческой жизни. Святой скончался, исполнен­ный дней и добродетелей. Мы не знаем ни того, где он был погребен, ни сохранились ли мощи, в которых обитала его освященная душа. Осталось имя. Его чтит весь христиан­ский мир. Его призывают в своих нуждах и прежде всего молятся о своих детях и об ис­целении их от различных болезней. Ему стро­ят величественные храмы. В Афинах есть по крайней мере два храма святого Стилиана: в Гизи и в Карее. Чудеса святого продолжаются и после его кончины. И сегодня святой Стилиан покро­вительствует нашим детям. Говорят, что имя Стилиан (греч. «столп») происходит от гла­гола «стилоно», что значит «укреплять», «поддерживать» здоровье детей. На иконе святой изображается держащим в своих объятьях спеленутого младенца в знак его предстательства за наших детей.


Тропарь, глас третий, подобен «Божия веры»

Столп одушевлен воздержания, адамант неколеблем Церкве, Стилиане, соделался еси, блаженне. Господу от юности ввсривыйся, обиталище Духа явился еси, отче преподоб­ие, Христа Бога моли даровати нам велию милость.

Кондак, глас четвертый, подобен «Вознесыйся на крест»

От утробы матерния освятивыйся, яко божественный Самуил, богоносне, подвижни­чески Христа Бога прославил еси. Темже ис­целений показался еси кладязь и предстатель божественный отроков и младенцев, Христос бо тя светло славит, Егоже измлада, Стилиа­не, прославил еси.


Молитва

О священная главо, преподобне отче Стилиане!

Подвигом добрым подвизався на земли, на небесех восприял еси венец правды от Христа Бога нашего. Темже на твой святый образ взирающе, о преславнем скончании жительства твоего радуемся и чтим святую память твою. Почитающе же твое велие дерзновение пред Господем, со смиреним молим тя, преподобне отче: воззри убо благосердым оком любве твоея на нас, недостойных рабов твоих, и потщися богоприятным твоим ходатайством испросити у Царя царствующих и Господа господствующих, да пробавит великия и богатыя милости Своя на нас, грешных, да подаст нам дух правыя веры, дух любве, мира и радости о Дусе Святе, да избавит ны от всяких бед и напастей, да ниспослет вся полезная ко спасению душ наших. Ей, святче Божий, не посрами упования нашего, еже на тя по Бозе и Богородице возлагаем, но буди нам помощник и покровитель во спасение, да сподобимся скончати житие наше в покаянии и восприимем вечная благая во Царствии Христа Бога нашего, и прославим человеколюбие Отца и Сына и Святого Духа, и твое святое заступление, ныне и присно и во веки веков.   Аминь.


Акафист преподобному Стилиану Пафлагонскому

Тропарь, глас 3

Столпе воодушевленный воздержания, адаманте неколебимый Церкве, Стилиане, соделался еси, блаженне. Господу от юности вверился еси, обиталище Духа явился еси, отче преподобне, Христа Бога моли даровати нам велию милость.

Кондак, глас 4

От утробы матерния освятивыйся, яко божественный Самуил, богоносне, подвижнически Христа Бога прославил еси. Темже исцелений показался еси кладязь и предстатель божественный отроков и младенцев, Христос бо тя светло славит, Егоже измлада, Стилиане, прославил еси.

Кондак 1

Избранный чудотворче и угодниче Христов, скорый помощниче и молитвенниче наш, преподобне отче Стилиане, прославляя прославльшаго тя Господа, похвальная пения приносим ти, чтущии святую память твою. Ты же, предстоя пред Престолом Вседержителя, воздвигни о нас, грешных, многомощныя молитвы твоя, взывающих ти: Радуйся, преподобне отче Стилиане, преславный чудотворче.

Икос 1

Ангелов Творец и всея твари Создатель еще от утробы матерния избра тя, преподобне Стилиане, чудным житием своим на земли прославляти Троицу Святую, по блаженней же кончине твоей учини тя со святыми Ангелы воспевати Ему песнь сладчайшую на небеси. Мы же, таковому Божию благоволению о тебе радуяся, песнословим тя: Радуйся, Святыя Церкви похвало. Радуйся, Пафлагонии крепкий столпе. Радуйся, добраго воспитания цвете благоуханный. Радуйся, Божественнаго избрания сосуде благословенный. Радуйся, Господа от юности возлюбивый. Радуйся, веру и любовь в сердце своем возрастивый. Радуйся, целомудрие души своея сохранивый. Радуйся, смирение великое стяжавый. Радуйся, пустыни великий молитвенниче. Радуйся, благодатный иноков путевождю и наставниче. Радуйся, отче Стилиане, преславный чудотворче.

Кондак 2

Видя чистоту сердца твого, отче Стилиане, Всевидец Господь исполни душу твою благодати Своея и освяти ю в сосуд Духа Святаго, да видящии тя восхвалят Бога Вседержителя и, вземши на рамо кийждо крест свой, во след Ему грядет, воспевая: Аллилуиа.

Икос 2

Разумом, просвещенным от Господа, исполнен быв, преподобне, не попустил еси страстем в души твоей воцаритися, силою Божиею вся хитрости тленнаго и временнаго жития отражая. Темже, усердие твое похваляюще, вопием ти: Радуйся, земли Пафлагонския похвало. Радуйся, Церкви Христовы зерцало. Радуйся, на земли, яко на небеси поживый. Радуйся, невозвратно за Господом последовавый. Радуйся, молитвы, поста и воздержания хранителю. Радуйся, истиннаго богопочитания насадителю. Радуйся, смирением мир души своея стяжавый. Радуйся, тленная и временная мира сего презревый. Радуйся, от Господа дар чудотворения получивый. Радуйся, врага злокозненнаго низложивый. Радуйся, отче Стилиане, преславный чудотворче.

Кондак 3

Силою Божественныя любве, еюже исполнено бысть сердце твое, укрепляемый, святе Стилиане, вся имения твоя нищей братии раздал еси и, ко братии иночестей сопричтенный, сладце воспевал еси Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея в сердце своем желание велие к непрестанному восхождению лествицею духовною и уединение возлюбив, братию свою оставил еси, подвижниче многотрудный, и в пещеру преселився, дни и нощи в славословии Бога пребывал еси. Таковому твоему дерзновению дивящеся, восхваляем тя: Радуйся, Господа всем сердцем возлюбивый. Радуйся, Царствия Небеснаго взыскавый. Радуйся, мудре ко спасению стопы своя направивый. Радуйся, Бога добродетельным житием прославивый. Радуйся, великих дарований вместилише. Радуйся, трезвения и воздержания хранилище. Радуйся, яко житию безплотных поревновал еси. Радуйся, яко подвигом древних отцев пустынножителей подражал еси. Радуйся, Божественною благодатию сердца молящихся тебе напаяяй. Радуйся, благодатныя исцеления детем малым источаяй. Радуйся, отче Стилиане, преславный чудотворче.

Кондак 4

Бурю помыслов и страстей безбедно претерпел еси, отче преподобне, и пристанище тихое Христа обрел еси, Емуже во мнозе долготерпении неленостно работая воспевал еси: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше о богоугоднем житии твоем, отче Стилиане, многия страждущия и немощныя к пещере твоей прихождаху и, наставлением твоим внимая, в истинней вере укрепляхуся, в печалех утешение обретаху и во гресех слезное покаяние приношаху. Сего ради ублажаем тя: Радуйся, светильниче присногорящий, путь спасения освещаяй. Радуйся, крине пустынный, святостию благоухаяй. Радуйся, рабе Господень, благий и верный. Радуйся, небесными даровании обогащенный. Радуйся, яко пред Престолом Царя Небеснаго предстоиши. Радуйся, яко Богу молитвы о нас приносиши. Радуйся, Господа кроткий и смиренный служителю. Радуйся, заповедей Божиих ревностный исполнителю. Радуйся, яко милосердие Отца Небеснаго к нам приклоняеши. Радуйся, яко любовию к Богу сердца наша исполняеши. Радуйся, отче Стилиане, преславный чудотворче.

Кондак 5

Боготечней звезде уподобился еси, преподобне отче, светом благочестиваго жития твоего пустыню освящая и вся приходящия к тебе учением Христовым просвещая и веровати во Единаго истиннаго Бога научая, да купно с тобою воспевают: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше, яко чада малыя незлобиви суть, и словесем Евангельским внимая: «Аминь глаголю вам, аще не обратитеся и будете яко дети, не внидете в Царство Небесное», веру таковую стяжал еси, преподобне отче, и благодать от Господа молитися о чадех восприял еси. Мы же, воспевая величия Божия, на тебе явленная, глаголем ти сице: Радуйся, младенцев благостный попечителю. Радуйся, матерей болезнующих о чадех своих утешителю. Радуйся, возложением рук немощи младенцев исцелявый. Радуйся, веру чистую и искреннюю в себе стяжавый. Радуйся, яко чадом малым покровительствуеши. Радуйся, яко за безчадных родителей о даровании им чад Бога умоляеши. Радуйся, душевныя и телесныя недуги исцеляяй. Радуйся, ко благочестивому житию побуждаяй. Радуйся, теплый наш молитвенниче. Радуйся, милостивый наш заступниче. Радуйся, отче Стилиане, преславный чудотворче.

Кондак 6

Проповедником евангельския кротости был еси, преподобне отче, образом жития твоего всем показуя, яко вся возможна человеку о укрепляющем Бозе, Егоже благодатию и наша сердца во истинней вере укрепи и буди нам скорый помощник и теплый молитвенник, вопиющим о тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси яко светильник, на свещнице церковней поставленный, святе Стилиане, да вси видящии многая чудеса исцелений тобою творимая и присно являемая, восхвалят Бога, дивнаго во святых Своих, тебе же воспоют сицевая: Радуйся, равноангельный слуго Господень. Радуйся, обиталище Духа Святаго. Радуйся, благочестием себе украсивый. Радуйся, в сосуд благоуханный душу твою обративый. Радуйся, яко на земли имя твое прославляется. Радуйся, яко сладостию небесною наслаждаешися. Радуйся, жажду духовную утоливый. Радуйся, на небесех обитель себе сотворивый. Радуйся, яко со Ангелы Господа воспеваеши. Радуйся, яко в лице преподобных пребываеши. Радуйся, отче Стилиане, преславный чудотворче.

Кондак 7

Хотя явити миру новаго источника милости Своея неоскудевающия, Христе Боже наш, даровал еси нам предстателя и молитвенника к Тебе дерзновеннаго – преподобнаго Стилиана, да Тя, Всеблагаго Бога нашего славяще, во умилении сердечнем зовем: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго ходатая и заступника имамы тя пред Богом, блаженне Стилиане, ты бо душею кроткою и милостивою непрестанно молишися Господеви, о еже ниспослати благодатную помощь всем людем, славящим Его, Всеблагаго Отца нашего Небеснаго, и вопиющим ти сице: Радуйся, ароматы райскими благоухаяй. Радуйся, неисчерпаемый источниче исцелений. Радуйся, усердный о нас молитвенниче. Радуйся, обидимых крепкий заступниче. Радуйся, добродетельнаго жития учителю. Радуйся, немощных искусный целителю. Радуйся, в любви к Богу пламеневый. Радуйся, небесных благ возжелевый. Радуйся, праведности нас научаяй. Радуйся, любити Бога и ближняго своего нас наставляяй. Радуйся, отче Стилиане, преславный чудотворче.

Кондак 8

Странника и пришельца помышлял еси себе быти в мире сем, преблаженне отче, отечествия горняго взыскуя и Небеснаго Иерусалима гражданином быти желая, в немже ныне сладце воспеваеши Богу песнь: Аллилуиа.

Икос 8

Весь распалился еси любовию к Сладчайшему Иисусу, преподобне отче, дни и нощи в молитве и подвигах пребывая и, Духа Святаго исполнився, всему миру молитвенник изряден показался еси, реки чудес источаяй. Сего ради, почитая святую память твою, во умилении зовем: Радуйся, на помощь тя призывающих спасаяй. Радуйся, недужных и страждущих исцеляяй. Радуйся, вражиих стрел прогонителю. Радуйся, диавольских наветов разорителю. Радуйся, яко Ангелы труды твоими возвеселил еси. Радуйся, яко диавола подвигами твоими посрамил еси. Радуйся, непоколебимый столпе иночествующих. Радуйся, милостивый покровителю в супружестве живущих. Радуйся, присный о нас к Богу молитвенниче. Радуйся, в бедах скорый наш заступниче. Радуйся, отче Стилиане, преславный чудотворче.

Кондак 9

Всякое естество удивил еси, предивне отче, единаго бо Бога возлюбив, в пустыни взыскал еси Того равноангельным житием твоим, ныне же на небесех блаженства райскаго наслаждаешися и воспеваеши Пресвятей Троице: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многовещанныя не могут по достоянию воспети вся подвиги и труды твоя, преподобне отче, во славу Господа тобою творимыя. Мы же, душами умиляяся, богоугодное житие твое восхваляем пении таковыми: Радуйся, истинному служению Богу нас научаяй. Радуйся, сердца наша радости исполняяй. Радуйся, яко безропотному несению креста нас научаеши. Радуйся, яко недуги наша душевныя и телесныя исцеляеши. Радуйся, благочестия водами жаждущия спасения напоивый. Радуйся, светом Богопознания верныя просветивый. Радуйся, во бранех со страстьми помощниче. Радуйся, младенцев от недугов защитниче. Радуйся, лампадо любве неугасимая. Радуйся, лествице на небеса возводящая. Радуйся, отче Стилиане, преславный чудотворче.

Кондак 10

Спастися хотящии от различных напастей, бед и скорбей, тебе, преподобне отче, предстателя крепкаго и поборника непостыднаго имеют: приял бо еси от Бога благодать во всяких бедах заступати призывающия на помощь имя твое, да молитвами твоими ограждаеми, благодарно воспеваем о тебе Спасителю нашему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена твердая и ограждение крепкое явился еси миру, преподобне отче Стилиане, ходатайством бо твоим Церковь Святая укрепляется, мир водворяется и вся во благо устрояется. Сего ради приими от нас сицевая: Радуйся, от пагубных ересей отвращаяй. Радуйся, очи наша душевныя просвещаяй. Радуйся, яко благодатию Божиею сердца наша укрепляеши. Радуйся, яко о прощении грехов наших Господа умоляеши. Радуйся, спасению душ наших пособствуяй. Радуйся, на путь праведный нас направляяй. Радуйся, от козней вражиих защитниче. Радуйся, на Страшнем Суде заступниче. Радуйся, щедрот Божиих милостивый подателю. Радуйся, у Престола Вседержителя предстателю. Радуйся, отче Стилиане, преславный чудотворче.

Кондак 11

Песнь хвалебную приносим ти, преблаженне отче, почитающии святую память твою, ты же усердно моли Святую Троицу о еже избавитися нам от падений греховных и жизнь вечную наследовати, да непрестанно зовем Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарный светильник, от Истиннаго Света озаряемый, сущим на земли являешися, преподобне отче Стилиане, сердца бо верных просвещаеши и к разуму Божественному вся наставляеши, да со умилением зовут ти сицевая: Радуйся, на земли яко Ангел поживый. Радуйся, на небеси со святыми пребываяй. Радуйся, Господу житием своим угодивый. Радуйся, последователем стопам Его себе показавый. Радуйся, яко венец безсмертия от Бога приял еси. Радуйся, яко райское блаженство со святыми унаследовал еси. Радуйся, во бдении пребывати нас наставляяй. Радуйся, молитвенно нас покрываяй. Радуйся, в тяжких обстояниих наш помощниче. Радуйся, сирых и немощных заступниче. Радуйся, отче Стилиане, преславный чудотворче.

Кондак 12

Благодать данную ти от Господа вемы, преподобне отче, во еже не токмо недужныя младенцы исцеляти и заступником и покровителем им быти, обаче и всему христианскому роду милости своя низпосылати; веруем, яко и по смерти вся сия твориши всем, с верою к чудотворным иконам твоим припадающим, Богу же о тебе вопиющим: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще славное житие твое и о блаженнем отшествии твоем на небеса радующеся, пречудне отче Стилиане, ублажаем тя, яко угодника Божия и дивнаго чудотворца. Ты же, Богу предстоя, присно поминай нас, совершающих любовию память твою и со умилением зовущих ти таковая: Радуйся, житие твое благочестиво скончавый. Радуйся, в радость Господа твоего вшедый. Радуйся, Горняго Иерусалима честнейший гражданине. Радуйся, райских обителей достойный обитателю. Радуйся, чтущих тя благодатный наставниче. Радуйся, притекающих к тебе благостный покровителю. Радуйся, младенцев целителю. Радуйся, юных наставниче. Радуйся, всех призывающих тя милуяй и питаяй. Радуйся, и по кончине твоей исцеления обильно источаяй. Радуйся, отче Стилиане, преславный чудотворче.

Кондак 13

О всехвальный и предивный угодниче Христов, преподобне отче Стилиане! Приими сие малое моление, от усердия нашего в похвалу тебе приносимое, и покрый молитвами твоими всех притекающих к тебе с верою и любовию, да покаяние наше приимше, Господь и Бог наш простит нам вся грехи наша и сопричастники Царствия Своего соделает, да выну с тобою и со всеми святыми воспеваем Ему: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).


назад

Просмотры (5712)